Publikacje

Stowarzyszenie poleca publikacje dydaktyczne:

Dzieciństwo w różnych krajach

Ilustrowana publikacja dla uczniów szkół podstawowych dotycząca krajów, z których przybywają do Polski imigranci (Wietnam, Ukraina, Armenia, Gruzja, Indie, Chiny, Turcja). Publikacja zawiera podstawowe informacje dotyczące opisywanych krajów (kultura, geografia, fauna i flora itp), oraz informacje na temat dzieciństwa w danych krajach (wychowanie, gry i zabawy, bajki, przepisy itp.). Publikacja została napisana w przystępnej dla dzieci formie. Część informacji o tym, jak wygląda dzieciństwo w danym kraju została przygotowana na podstawie wywiadów.

„Słuchaj i powtarzaj”

Podręcznik i płyta CD – ułatwia samodzielne ćwiczenie płynności oraz poprawności językowej. Pomoc przeznaczona dla osób uczących się języka polskiego, dorosłych, młodzież oraz starsze dzieci. Pomoc składa się z płyty CD z nagranymi przez lektorów ćwiczeniami oraz skryptu z transkrypcją nagrań. Płyta i skrypt będą służyły do samodzielnego ćwiczenia poprawnej wymowy poza zajęciami, jednak mogą być z powodzeniem wykorzystywane podczas zajęć szkolnych.

„ABC po polsku”

Podręcznik i ćwiczenia: przeznaczone do nauki polskiego jako obcego dla dzieci cudzoziemskich z młodszych klas.

„Polski na dzień dobry”

Program nauczania języka polskiego jako drugiego wspomagający nauczycieli w pracy z uczniami z doświadczeniem migracyjnym w oddziałach przygotowawczych w szkole podstawowej. Publikacja pt. „Polski na dzień dobry. Program nauczania języka polskiego jako drugiego wspomagający nauczycieli w pracy z uczniami z doświadczeniem migracyjnym w oddziałach przygotowawczych w szkole podstawowej” powstała w ramach realizacji projektu pt. „Moja polska szkoła”, finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej.

„Językowa podróż po Polsce”

Poradnik metodyczny został przygotowany z myślą o lektorach oraz nauczycielach, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą ubiegającymi się o udzielenie ochrony międzynarodowej w ośrodkach pobytowych dla cudzoziemców i przygotowują tę grupę do rozpoczęcia realizacji obowiązku szkolnego w polskich placówkach oświatowych. Publikacja powstała w ramach projektu „Wsparcie materialne i edukacyjne dla cudzoziemców ubiegających się o udzielenie ochrony międzynarodowej w Polsce” współfinansowanego z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji „Bezpieczna przystań”. 

do pobrania także: Podręcznik do nauki j. polskiego jako obcego dla dzieci i młodzieży rozpoczynających naukę w polskiej szkole (wiek 11-15 lat). 

 

„Dlaczego dzisiaj nie idziemy do szkoły”

Publikacja skierowana jest do uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji. W przyjazny sposób przybliża informacje o ważnych świętach obchodzonych w Polsce, zarówno państwowych jak i religijnych. Publikacja została wydana w ramach realizacji projektu pt. „Szkoła — początek integracji”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców i Budżetu Państwa.

 

Kontakt

Stowarzyszenie Vox Humana

ul. Puławska 24b/16
02-512 Warszawa

Telefon

+48 501 022 598

Email

agata_marek@o2.pl